Že televizní reklamy ovlivňují stravovací návyky dětí asi není veliké překvapení, nicméně některé dětské televizní pořady a filmy jsou opravdu záludné. Podle zprávy amerického lékařského institutu (The Institute of Medicine) pořady jako Scooby-doo nebo Shrek jsou doslova zhoubou pro děti, neboť jim podsouvají nakupování nezdravých potravin. Postavy z těchto (ale i mnoha jiných) filmů jsou totiž využívány v reklamách na často velmi nezdravé potraviny, s kterými se děti snadno identifikují. Ačkoli američtí lékaři byli velmi opatrní s obviněním producentů konkrétních amerických dětských pořadů, dodávají jedním dechem, že bude muset být pravděpodobně tato situace řešena legislativně, neboť epidemii obezity u amerických dětí nabývá astronomických rozměrů – v USA je devět miliónů dětí obézních. Zdroj: IOM (Institute of Medicíne) Report: Food Marketing to Children and Youth: Threat or oportunity.