Evropská komise se společně s Evropskou fotbalovou asociací (UEFA) vydala do boje proti stále palčivějšímu problému dnešní doby – proti obezitě. Připravila reklamu, která má přimět Evropany k častějšímu cvičení či provozování jiných fyzických aktivit.
Ve většině členských států EU, včetně Česka, více než polovina dospělé populace trpí nadváhou či obezitou. Odhaduje se také, že s nadbytečnými kilogramy se v EU potýká téměř 22 milionů dětí a každoročně jejich počet roste asi o 400.000.
„Evropané jedí příliš mnoho a cvičí příliš málo,“ podotkl eurokomisař Markos Kyprianu, pod něhož v EK oblast zdraví spadá.
Reklama poběží v přestávkách zápasů Ligy mistrů. Očekává se, že během každého zápasu reklamu uvidí kolem 80 až 100 milionů diváků. Televize ve více než 40 evropských zemích budou během letošní sezony přenášet na 125 zápasů Ligy mistrů.
Obezita je rizikovým faktorem pro řadu vážných chorob, například pro nemoci srdce, cukrovku či některé druhy rakoviny. Špatná a nevyvážená strava spolu s nedostatkem fyzické aktivity pak figurují v Evropě mezi hlavními příčinami smrti, kterým je možné předcházet. Náklady na léčbu nemocí souvisejících s obezitou podle odhadů EK dosahují zhruba sedmi procent celkových nákladů na zdravotnictví v rámci EU.
O tom, že energetický příjem také v Česku mnohdy převažuje nad energetickým výdejem, svědčí to, že normální hmotnost má podle odborníků v současnosti zhruba jen 30 procent českých dospělých starších 45 let, 17 procent Čechů a Češek trpí dokonce obezitou. Navíc počet obézních spoluobčanů se neustále zvyšuje.
Opravdu jsem zvědav na to jak, reklamu přijme typický Český divák fotbalu s oroseným zlatavým mokem jako nezbytným doplňkem.